TEMAKURS

INDEX
FOTOKURS: Grunnkurs | Privatkurs | Lyssetting | Workshop | Photoshop | Hunde i fart og portrett
GALLERIER: Kursgalleri | Foto fra kurs | Produktgalleri
PRODUKTFOTO
OVERSETTELSE | TRANSLATION

 

Temakurs fotografering av ekorn og fugler. Vi blir enige om innhold, dato og pris. Ta kontakt.

Dette er et fotokurs for nybegynnere som vil lære fotografering av ville dyr og fugler.

Du lærer bruk av kamera med manuelle innstillinger som bruk av blender og lukker, iso, hvitbalanse, skarphet, fargerom, lysmålersystem, fokussystem, histogram, hvordan å eksponere riktig når kamera måler feil. Her i skogen vil du oppleve ville dyr og fugler som er tillitsfulle, og derfor mangler du ikke motiver når du sitter i kamuflasjeteltet som en profesjonell naturfotograf. På denne tiden av året kan det dukke opp ekornunger som har funnet veien til våre foringsstasjoner. Telelinse og stativ låner du gratis av oss hvis du ikke har det. Neste kurs innen dette tema er 27. august og 17. september. 

Under linken Kursgalleri ser du bilder som er tatt på våre fotokurs kurs.
Til oss er det kun 90 minutter med bil fra Oslo, og 2 timer fra Skien, og 1 time fra Hønefoss. Kjøretid fra Hokksund til oss er ca 25 minutter.

Lån kamera gratis av oss om du ikke har det selv.

 

 

Temakurs gråfilter og polarisasjonsfilter. Vi blir enige om innhold, dato og pris. Ta kontakt.

Det er gøy og nyttig med gråfilter og polarisasjonsfilter.

Gråfilter, ND-filter og Neutral Density filter er samme sak.

Et gråfilter er et gråfarget filter som reduserer lyset slik at lukkertiden blir lengere. Vann i bevegelse får derfor en myk disig overflate. Med lang lukkertid vil også ting som beveger seg forsvinne i motiver som landskap eller arkitektur. Et gråfilter kan også brukes til et portrett ute i sterkt lys. På dette kurset bruker vi variable gråfilter ND2-ND400 som vi også har på lager til rimelige priser. Les av diameter på glasset/objektivet og be om et tilbud dersom du ikke har filter.

Polarisasjonsfilter

Polarisasjonsfilter fjerner og demper reflekser fra eksempel vannoverflater, vinduer og is. Filteret kan også øke fargemetning fordi reflektert lys fjernes, og en lys himmel blir mørkere i fargen uten at resten av bildet påvirkes. Derfor er dette et veldig nyttig filter. Les av diameter på glasset/objektivet og be om et tilbud dersom du ikke har filter.

Til oss er det kun 90 minutter med bil fra Oslo, og 2 timer fra Skien, og 1 time fra Hønefoss. Kjøretid fra Hokksund til oss er ca 25 minutter.

 

 

Email: post@naturfotografen.com